se.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yazılım testinin temelleri: Kavramlar, proje ve organizasyon içinde yazılım testi, yazılım yaşam döngüsü içinde test süreçleri. | Black’s book-ch.1 and IEEE 29119-1 |
2 | Yazılım testi kavramları: Risk-temelli test, Test alt süreçleri, Test pratikleri, Test ölçütleri | IEEE 29119-1 |
3 | Yazılım yaşam döngüsü boyunca test: Farklı yaşam döngülerinde test, test seviyeleri, test tipleri. (Lab 1: YGYD’de yazılım testi) | Black’s book-ch.2 and IEEE 29119-1 |
4 | Test Yönetimi | Black’s book-ch.5, IEEE 29119-2 and IEEE 829 |
5 | Test Dokümantasyonu (Lab 2: Test dokümantasyonu) | IEEE 29119-3 |
6 | Statik Teknikler (Lab 3: Yazılımın incelenmesi ve döngüsel karmaşa) | Black’s book-ch.3 |
7 | Test tasarım teknikleri (Lab 4: Bileşen testi – birim testi: JUnit) | Black’s book-ch.4 and IEEE 29119-4 |
8 | Test tasarım teknikleri (Lab 5: Bileşen testi – birim testi: JUnit, modül ve program testi) | Black’s book-ch.4 and IEEE 29119-4 |
9 | Test tasarım teknikleri (Lab 6: Web uygulamaları için yazılım testi çerçevesi: Selenium IDE) Homework 1 | Black’s book-ch.4 and IEEE 29119-4 |
10 | Spesifikasyon bazlı test teknikleri (Lab 7: Karar tablosu testi ve denklik paylarına ayırma) | Bath’s book-ch.4 |
11 | Yapısal test teknikleri (Lab 8: Kontrol akış testi ve veri akış testi) | Bath’s book-ch.5 |
12 | Fonksiyonel Test (Lab 9: Senaryo tabanlı fonksiyonel test) Homework 2 | Bath’s book-ch.10 |
13 | Verimlilik Testi (Performans ve Stres Testi) (Lab 10: Web uygulamaları için yükleme test aracı: Jmeter) | Bath’s book-ch.12 |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders sunum notları dersin hocası tarafından verilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Black R., van Veenendaal E. and Graham D. Foundations of Software Testing. 3rd edition. Cengage Learning, 2012. Bath G., McKay J. The Software Test Engineer’s Handbook: A Study Guide for the ISTQB Test Analyst and Technical Analyst Advanced Level Certificates. Rocky Nook, 2008 IEEE 829-2008 - IEEE Standard for Software and System Test Documentation ISO/IEC/IEEE 29119-1Software testing - Part 1: Concepts and definitions ISO/IEC/IEEE 29119-2 Software testing - Part 2: Test processes ISO/IEC/IEEE 29119-3 Software testing - Part 3: Test documentation ISO/IEC/IEEE P29119-4 DIS May2013 Draft IEEE Standard Software testing -Part 4: Test techniques |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 8 | 40 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 8 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 34 | |
Toplam | 156 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek | X | ||||
2 | Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek | X | ||||
4 | Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek | X | ||||
5 | Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek | X | ||||
6 | Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek | X | ||||
7 | Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak | X | ||||
8 | Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak | X | ||||
9 | Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak | X | ||||
10 | Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek | X | ||||
11 | Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
12 | Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
13 | Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest